woensdag, 27 oktober 2021 01:01

NSM Nieuwsbrief oktober 2021

In deze nieuwsbrief wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

Voorwoord van de voorzitter, waarin hij zijn voldoening uitspreekt over de volledige heropening van het museum, waardoor ons museum weer onbeperkt kan worden bezocht. In de komende periode zullen de bezoekersaantallen worden geëvalueerd, om tot mogelijk aantrekkelijker openingstijden te komen.

Er zijn in het weekend van 7 en 8 augustus, 4 en 5 september en 2 en 3 oktober zeer succesvolle boekenmarkten gehouden. De initiator van deze markten, Hans de Klerk, schrijft hierover en over recent ontvangen nieuwe scheepsmodellen.

Momenteel draait nog onze wisseltentoonstelling “Sleepboten in oorlogstijd 2”. Door de lange periodes van sluiting na de opening van deze tentoonstelling op 27 juli 2020 hopen we, dat er nog vele bezoekers komen om deze tentoonstelling te bezichtigen.

Op uitnodiging van de Gemeente Maassluis is het museum gevraagd om aandacht te schenken aan de viering van 150 jaar Nieuwe Waterweg in 2022. Vele andere verenigingen en stichtingen zijn gevraagd om aan deze viering hun invulling te geven. De intentie is, dat wij in de eerste maanden van het nieuwe jaar een wisseltentoonstelling hieraan gaan wijden.

Onder andere door de nieuwe tentoonstellingen hopen wij dat het museum het komend jaar weer hetzelfde aantal bezoekers gaat trekken als voor de Corona-sluitingen.

Mede door de steun van onze sponsoren en donateurs en natuurlijk ook dankzij de extra inkomsten van de boekenmarkten heeft het museum nog een gezonde financiële balans. Dat geeft ons dan weer armslag voor het verbeteren van ons museumproduct. Het verbeteren van het QR-code-systeem en uitbreiding van de mogelijkheden van onze simulatoren zijn hier onderdeel van. Twee van de uitvoerende vrijwilligers van het QR code systeem, Leo Kischemöller en Laurens Blom schrijven hierover.

"Vers van de pers" plaatsen we het persbericht van de gemeente Maassluis betreffende een financiële bijdrage uit de zgn. Erfgoed Deal.

Gelukkig hebben we ook weer nieuwe vervolgartikelen over de Rotterdamse stadssleepboten van de hand van Nico Ouwehand en over de belevenissen van een sleepboot stagiair van de hand van Guido Nafzger opgenomen in deze Nieuwsbrief.

Tenslotte levert Hans van der Ster, als vaste contribuant, een verhaal over verstekelingen.

In de volgende editie van deze Nieuwsbrief hoopt de voorzitter U meer te kunnen vertellen over de opening van de nieuwe wisseltentoonstelling en andere activiteiten.

Wij wensen u veel leesplezier met deze nieuwsbrief, die u kunt openen door op onderstaande link te klikken.

Indien u daar prijs op stelt, kunt u van de mogelijkheid gebruik maken u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze voortaan dan per e-mail toegezonden. U kunt dit kenbaar maken door ons een mailtje te sturen via de contactpagina van de website.