vrijdag, 29 september 2017 15:12

NSM Nieuwsbrief september 2017

Beste lezers,

Het is lang wachten geweest op deze nieuwsbrief, maar uiteindelijk is het weer gelukt. Het museum en haar team hebben zich weer goed laten zien op de Havendagen in Rotterdam. Onze kraam werd goed bezocht en dat heeft weer een positief effect gehad op onze financiele huishouding. Hiervoor mijn hartelijke dank aan hen die zich hiervoor toch een lang weekeinde hebben ingezet. Voor de deur staat de jaarlijkse Furiade ( 6-7 oktober), waarbij het museum vrij toegang geeft aan haar bezoekers, ook zullen wij weer aanwezig zijn met een paar kramen waarop wij leuke en interessante spullen te koop aanbieden. U allen bent van harte welkom. In de nieuwsbrief is veel nieuws te lezen en ook een verhaal hoe men lang geleden de paaltrek benoemde en berekende.
De Stichting Sleepboothaven Maassluis, waar het Nationaal Sleepvaartmuseum deel van uitmaakt, zal dit jaar van 7 t/m 10 november weer aanwezig zijn met een promotiestand tijdens Europort tentoonstelling in de Ahoy te Rotterddam.
We hebben ook dit jaar weer een kleine stand van 9 m2, maar wel op een prominente locatie in de centrale ontvangsthal, ons standnummer is P102.
Indien u het voornemen heeft de Europort tentoonstelling te bezoeken, stellen wij een bezoekje zeer op prijs.
Wij schenken onder andere aandacht aan de volgende onderwerpen:
• De “Steenbank” en de “Symphonie”; • Twee nieuwe modellen; • De voortgang van het BIS systeem; • De “Nestor” en de SSM fi lm; • Paaltrek.
Ik verwacht dat u met veel plezier deze brief zult lezen, en dat u zeker nieuwsgierig bent geworden om het bovenstaande echt te zien. Dus wij begroeten u alvast voor het volgende bezoek aan het museum.

Karel Kaffa, voorzitter

Klik op de blauwe knop hieronder om de volledige tekst van de nieuwsbrief te downloaden.

Veel leesplezier toegewenst namens bestuur en vrijwilligers van het Nationaal Sleepvaart Museum en tot ziens in het museum!