vrijdag, 27 januari 2017 10:48

NSM Nieuwsbrief januari 2017

Beste lezers,

Om te beginnen wensen wij als Bestuur al onze sponsoren, donateurs en vrijwilligers en hun naasten, een heel Gelukkig en Gezond 2017. De activiteiten in de afgelopen paar maanden waren de volgende: Als eerste wil ik de intocht van onze Goedheilig man Sinterklaas noemen, dit is een groot succes geworden voor de Gemeente en natuurlijk hebben wij als Museum daar ook van mee geprofiteerd. Maassluis heeft zich hiermee zeker op de kaart gezet voor toekomstige bezoekers. De Stichting Sleepboothaven Maassluis heeft tezamen met de andere Stichtingen een zgn. Monsterboekje uitgegeven, dat gebruikt kan worden om de verschillende schepen en het Museum te bezoeken. Een verslag hierover vindt u in deze brief.
Door schenkingen etc. heeft het Museum weer wat interessante aanwinsten verkregen, details verder in deze uitgave. Op 7 januari j.l hebben wij een Nieuwjaarsreceptie gehouden, die ondanks de slechte weersvoorspellingen toch wel goed bezocht werd. Het werd een gezellig samenzijn met een hapje en een drankje.
Tijdens de bijeenkomst hebben wij twee aftredende bestuursleden nl. Paul Alers en Kees Koree in het zonnetje gezet. Zij blijven aan als vrijwilliger en daarvoor zijn we hen zeer erkentelijk, zeker gezien hun staat van dienst. Een ander afscheidnemend bestuurslid de heer Thijs de Rooij kon helaas niet aanwezig zijn i.v.m. gezondheidsproblemen. Later dit jaar zullen wij in kleinere kring, na een periode van 40 jaar, afscheid van hem nemen.
Paul Alers heeft een toespraak gehouden die wij hierbij toevoegen. Verder nog een bericht over ons BIS-systeem en dan bent u weer volledig bij omtrent de gang van zaken in het Museum. Het Bestuur wil u nogmaals vragen om uw best te doen meer donateurs voor het Museum aan te brengen, bij voorbaat onze dank voor uw steun en natuurlijk tot ziens in het Museum.

Karel Kaffa, voorzitter

Klik op de blauwe knop hieronder om de volledige tekst van de nieuwsbrief te downloaden.

Veel leesplezier toegewenst namens bestuur en vrijwilligers van het Nationaal Sleepvaart Museum en tot ziens in het museum!

Indien u daar prijs op stelt, bestaat de mogelijkheid u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze dan per e-mail toegezonden. U kunt zich hiervoor opgeven onder vermelding van uw e-mailadres via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.