zondag, 12 juli 2015 11:35

NSM Nieuwsbrief juli 2015

In deze nieuwsbrief wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

- voorwoord van voorzitter Karel Kaffa
- een korte uiteenzetting van Hans van der Ster over de vroege geschiedenis van de rijnsleepvaart
- het museum heeft, met dank aan onze vrijwilliger Hans van der Pennen en het vroegere Radio Holland, de hand kunnen leggen op een reprint van de beroemde "McElroy Chart of Codes And Sinals"
- rubriek "Scheepspraat": deze maal een indruk van het specifiek binnen het vroegere Smit-Lloyd concern gangbare taalgebruik en de daarbij gebezigde uitdrukkingen
- herinneringen: over het op verzoek achterhalen en verstrekken van informatie over gebeurtenissen en zeevarenden van vroegere sleepboten, waarvoor de aanvragers het museum zeer erkentelijk zijn
- een verslag van de vaartocht van de vrijwilligers van het museum met de FURIE op 31 mei j.l.
- veranderingen in de offshore en sleepvaart sedert de jaren 50 van de vorige eeuw
- een nieuw object in het Nationaal Sleepvaart Museum: een satellietantennebol
- PR-activiteiten: nieuw logo, nieuwe website, nieuwe folder, PR- en vrijwilligersfilm, nieuwe vrijwilligers

Klik op de blauwe knop hieronder om de volledige tekst van de nieuwsbrief te downloaden.

\r\n

Veel leesplezier toegewenst namens bestuur en vrijwilligers van het Nationaal Sleepvaart Museum en tot ziens in het museum!

\r\n

Indien u daar prijs op stelt, bestaat de mogelijkheid u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze dan per mail toegezonden. U kunt zich hiervoor opgeven onder vermelding van uw e-mailadres via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.