vrijdag, 25 juli 2014 00:37

NEPTUN 11 herdoopt in GRACELAND

| |

Jongstleden is K&M sleepdienst B.V. uit Alblasserdam, een long-term bareboat chartercontract aangegaan met Landfall Marine Contractors b.v. betreffende haar dubbelschroefs sleepboot NEPTUN 11, (IMO nr 9571208), waarbij het schip ondertussen is hernoemd in GRACELAND. De 42 tons bollard pull sleepboot met haar dubbel drums sleeplier blijft in principe haar normale wereldwijde activiteiten op het gebied van het slepen van pontons, casco's schrootschepen enz uitvoeren, maar is ook beschikbaar voor time-charters voor offshore anchor handling, seismic support, baggerprojecten en offshore windturbine projecten. Echter valt de sleepboot GRACELAND niet onder het "Landfall" management gedurende deze bareboat charter. Beide, K&M Towing BV, als opdrachtgever Fleury Shipping bv en Landfall Marine Contractors bv vertrouwen op een goede vruchtbare samenwerking tussen de GRACELAND en haar zusters NEPTUN 10 en NEPTUNE MARINER. De NEPTUN 11 is gebouwd bij Panyu Yuefeng Shipbuilding & Repairing Facility te Panyu, China onder bouwnummer YD12 en is opgeleverd aan Neptune Marine Towage VI BV, een samenwerkingsverband van 50%-50% tussen Neptune Marine Services en Landfall Transport & Towage BV te Sliedrecht. Zij heeft een lengte van 36.00 mtr, een breedte van 10.40 mtr en een diepgang van 5.00 mtr. De twee Cummins KTA-50M2 dieselmotoren ontwikkelen een total vermogen van 2,388 kW (3,244 bhp), resulterend in een snelheid van 12 knots en een trekkracht van 42 ton (Foto: Marijn van Hoorn).

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n