zaterdag, 05 november 2016 23:35

Intocht Sinterklaas in Maassluis 12 november

foto Ria Maat, Maassluis||| foto Ria Maat, Maassluis|||

De landelijke intocht van Sinterklaas vindt dit jaar plaats in het Zuid-Hollandse Maassluis, een stad met een rijk en trots maritiem verleden. Op zaterdag 12 november vaart de Goedheiligman met zijn pieten de prachtige haven van Maassluis binnen, waarna burgemeester Edo Haan hem op de kade van harte zal verwelkomen.

Zij komen met enkele prachtige oude schepen, zoals de FURIE, voor deze gelegenheid met een andere naam. Ook de HYDROGRAAF zal natuurlijk weer van de partij zijn. De SPANJE en de PAKJESBOOT. Een vloot van maar liefst 12 schepen zullen 's morgens voorafgaand aan de intocht het begeleidend konvooi vormen op de Nieuwe Waterweg.

Ruim twee miljoen mensen kijken live mee hoe Sinterklaas voet aan wal zet op de Stadhuiskade. De intocht van Sinterklaas in Maassluis belooft een groot spektakel te worden en een waanzinnig leuk kinderfeest met Maassluis als het 'cadeautje' voor Sinterklaas.

Logo Maassluis in een cadeautje!Burgemeester Edo Haan is vereerd en blij dat Sinterklaas heeft gekozen voor Maassluis, de stad die zo mooi gelegen is aan de Nieuwe Waterweg. "Wat een geweldig nieuws voor Maassluis, we zullen Sinterklaas een onvergetelijke ontvangst bezorgen!" En ook Sinterklaas verheugt zich zeer op zijn aankomst in Maassluis, zo is al vernomen vanuit Madrid.

Het landelijk bezoek van Sinterklaas aan Maassluis wordt georganiseerd door de NTR in samenwerking met de gemeente Maassluis. Ook dit jaar verzorgt Dieuwertje Blok de presentatie op locatie. Jeroen Kramer, één van de vaste verslaggevers van Het Sinterklaasjournaal, staat haar op de kade bij. De NTR doet verslag van de intocht in een speciale - extra lange - aflevering van Het Sinterklaasjournaal op zaterdag 12 november van 12.00 tot 13.15 uur op NPO Zapp. Op NPO Zappelin Xtra en op zappelin.nl is de intocht met gebarentolk te volgen.

Sinterklaas-IntochtMeer informatie

Op www.ervaarmaassluis.nl kunt u alle informatie vinden over de Sinterklaasintocht op 12 november:

Museum en sleepboothaven
Maak er een dagje Maassluis van! Wandel na afloop van de intocht langs de kaden van de binnen- en buitenhaven en de Vlieten, bezoek het Kerkeiland en het Nationaal Sleepvaart Museum!

Spelregels demonstreren