zaterdag, 06 juni 2015 12:33

Kunst aan de kade: De Rotterdamse haven

| |

Op 18 juni opent Frits Loomeijer, directeur van het Maritiem Museum Rotterdam, de verkoopexpositie met schilderijen en aquarellen van de Rotterdamse haven.
Een thema dat goed past bij galerieWind. Samen met Irene Jacobs, conservator van het Maritiem Museum Rotterdam, heeft de galerie een selectie gemaakt uit het werk van vijf havenschilders.
Er worden schilderijen en aquarellen tentoongesteld van Hans Breeman (bekend van zijn samenwerking met het Nationaal Sleepvaart Museum te Maassluis), Ingrid Dingjan, Paul Kerrebijn, Ronald van Rikxoort en Janny Veninga. Zij lieten zich inspireren door onder meer containerschepen, sleepboten, havenkades en goederenoverslag. Dit heeft een boeiend beeld opgeleverd van de Rotterdamse haven. GalerieWind nodigt u van harte uit om de opening op 18 juni bij te wonen. Inloop vanaf 17.00 uur.

\r\n

Op zondag 28 juni organiseert galerieWind in het kader van de havenexpositie een dag Tussen Kunst en Kade. Een dag waarop u maritieme bezittingen kunt laten taxeren door een team van deskundigen. Dit naar voorbeeld van het televisieprogramma Tussen Kunst en Kitsch. Meer informatie over deze dag vindt u op de website www.galeriewind.nl onder: Aanmelden Tussen Kunst en Kade.

\r\n

GALERIE WIND
Prins Hendrikkade 123h–124a, 3071 kl Rotterdam
tel +31 10 233 1335 | web: www.galeriewind.nl.
openingstijden: donderdag t/m zondag van 13.00 tot 18.00