woensdag, 18 mei 2016 12:13

Vaardag Maassluis zaterdag 21 mei a.s.

Vaardag
Zaterdag 21 mei a.s. staat Maassluis in het teken van het varen met en beleven van historische stoom- en motorsleepboten tijdens de Vaardag Sleepboothaven Maassluis.
Ook het Nationaal Sleepvaart Museum zet zich weer in om de "Vaardag Sleepboothaven Maassluis" andermaal tot een succes te maken.
Op deze dag wordt in de buitenhaven aan de Burgemeester De Jonghkade weer de traditionele vaardag georganiseerd door de gezamenlijke maritieme organisaties in Maassluis, verenigd in de Stichting Sleepboothaven Maassluis. Verschillende sleepboten kunnen worden bezocht en er zijn vanaf de Burgemeester De Jonghkade rondvaarten te maken met de historische sleepboten ELBE, de DOCKYARD en de FURIE op de Nieuwe Waterweg. De kades van de buitenhaven zullen weer gevuld worden met nautische kramen, oude ambachten, modellenbouwvereniging, etc. Uiteraard staat ons museum ook met een aantal kramen met koopwaar en promotie materiaal!

\r\n

Kaartverkoop voor de Vaardag Sleepboothaven start donderdag 21 april!

\r\n

20160521-Maassluis vaardag 2016Vanaf dan kunt u bij het Nationaal Sleepvaart Museum aan de Hoogstraat voor 5 euro per persoon tickets kopen om mee te varen met stoomsleper Furie en bergingsvaartuig Bruinvisch. Kaartjes voor zeesleper Elbe zijn te koop via www.zeesleperelbe.nl.

\r\n

Gaat u meevaren met een van deze historische schepen? Of komt u gewoon gezellig kijken naar deze schitterende vaartuigen? Laat het uw vrienden op Facebook weten door u op te geven voor dit evenement:

\r\n

Voor de meest actuele informatie, rondvaart schema en meer kijkt u op

www.sleepboothaven.nl/vaardagsleepboothaven

beurtvaart jansjeSleepvaartmuseum
De vaardag is bij uitstek ook de gelegenheid om het sleepvaartmuseum in Maassluis te bezoeken! Hier kunt u een diepere indruk opdoen en de achtergronden leren kennen van de Nederlandse roemruchte sleepvaartgeschiedenis van de laatste 150 jaar.

Het gaat absoluut een dag worden die u, als maritiem liefhebber, niet mag missen, het gaat een dubbel feest worden!

\r\n

Reserveert u vast 21 mei 2016 in uw agenda!